ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Α΄ ΣΤΑΔΙΟ (ΕΡΕΥΝΑ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)
Το Σχολείο μας, το 2ο ΓΕΛ Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, είναι μια νεοϊδρυθείσα σχολική μονάδα του αστικού συγκροτήματος της ΔυτικήςΘεσσαλονίκης (Δήμος Παύλου Μελά).
Η περιοχή στην οποία βρίσκεται το σχολικό συγκρότημα κυριαρχείται από τσιμέντο, ενώ η θέαση έστω κάποιου δέντρου είναι πολύ σπάνια.
Αποφασίσαμε, λοιπόν, να έρθουμε πιο κοντά στη φύση μέσω συγκεκριμένων δράσεων, με επιδιωκόμενο σκοπό ν΄ αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωής και να καλλιεργήσουμε την οικολογική συνείδηση των ανθρώπων τόσο εντός του Σχολείου μας, όσο και γενικότερα στην περιοχή.
Σ΄ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η προσπάθεια του Σχολείου μας να ενταχθεί στα Οικολογικά Σχολεία.
Συνεπείς στη μεθοδολογία του προγράμματος έχουμε ήδη υιοθετήσει τους εξής άξονες:

1. Δημιουργήσαμε Περιβαλλοντική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τη Δ/ντρια του Σχολείου, κα Μωυσίδου Βαΐτσα, την υπεύθυνη για το πρόγραμμα κα Γοργορή Δήμητρα, τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Σταματιάδη Ιωάννη, την εκπρόσωπο του Δήμου Παύλου Μελά κα Σαββίδου Μαρία και το 15μελές μαθητικό συμβούλιο του Σχολείου, το οποίο αποτελείται από τους εξής μαθητές: Καρυπίδης Μ., Καζάκης Μ., Καραγκιοζίδου Α., Καραγκιοζίδης Μ., Καραγκιοζίδης Λ., Παλτιμσής Π., Χρηστίδου Χ., Χρήστογλου Δ., Κερεφιάδου Δ., Ντούμπας Β., Φωτιάδης Γ., Παπαδόπουλος Χ., Φάσιος Δ., Τσαρτσίδου Ν., Μαυριού Γ.
2. Ενημερώσαμε το σύνολο της σχολικής κοινότητας, καθώς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και το υπόλοιπο προσωπικό του Σχολείου για το Πρόγραμμα, τους στόχους και τις προϋποθέσεις του.
3. Πραγματοποιήσαμε έρευνα του σχολικού χώρου σχετική με τα θέματα : Ενέργεια, Απορρίμματα και Σχολική Αυλή.
4. Συστήσαμε ομάδες εργασίας και συγκεκριμένα:


α) Ομάδα καθαριότητας, την οποία συντονίζουν οι κ.κ. Λαζαρίδης Λάζαρος, Γιαννακού Παναγιώτα, Λαζαρίδης Σπύρος, Φίνος Σπ. και Χατζάκος Ιωάννης και το 15μελές του Σχολείου.
β) Ομάδα ανακύκλωσης,την οποία συντονίζουν οι κ.κ. Μακαριάδης Νικόλαος, Πολίτου Αλεξάνδρα,Χατζηιωακειμίδης Ιωσήφ, Αναγνώστου Γεώργιος, Σταυρουλάκη Δέσποινα και το 15μελές του Σχολείου.
γ) Ομάδα δενδροφύτευσης, την οποία συντονίζουν οι κκ. ΜωυσίδουΒαΐτσα, Τζανής Ι., Γοργορή Δήμητρα, Κοκοβίδης Ε., Οικονόμου Γ.και συμμετέχουν οι μαθητές: Ασλανίδης Σ., Γιορπαλίδης Γ., Γκιαγκιάεβ Κ., Καζάκης Μ., Καρυπίδης Μ., Κουβαλακίδης Μ.,ΜουλλαυμέριΑ.,Μποζίδης Κ., Νταμοτσίδης Γ., Παλτιμσής Μ., Παναγιωτίδης Α., Παρασκευόπουλος Π., Ποντίκης Δ., Σαββίδης Α.

5. Πραγματοποιήσαμε έρευνα - στην οποία συμμετείχαν με προθυμία τόσο οι εκπαιδευτικοί- όσο κι οι μαθητές μας σχετικά με την εντύπωση που έχουν για τη λειτουργικότητα του αύλειου χώρου σήμερα, πώς περνούν το χρόνο τους σ΄ αυτόν, πώς θα ήθελαν να είναι και τι προτείνουν για να αναβαθμιστεί και ν΄ αξιοποιηθεί η αυλή, αλλά κι ο εσωτερικός χώρος του Σχολείου μας. (Δράσεις κατά το υπόδειγμα του υλικού που μας έχετε αποστείλει).
6. Διαμορφώσαμε το εξής σχέδιο δράσης με βάση την έρευνα που πραγματοποιήσαμε:

Β΄ ΣΤΑΔΙΟ (ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ)
1) Δημιουργήσαμε τον ακόλουθο οικοκώδικα, τον οποίο αναρτήσαμε σε εμφανή μέρη στο Σχολείο. Για το λόγο αυτό οι μαθητές δημιούργησαν κι αφίσα με σκίτσα που ζωγράφισαν οι ίδιοι.

ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

- Βγαίνοντας απ΄ την τάξη, ανοίγουμε τα παράθυρα και σβήνουμε τα φώτα.
- Δεν αφήνουμε τις βρύσες να τρέχουν άσκοπα.
- Τα απορρίμματά μας τα πετάμε στους κανονικούς κάδους ή στους κάδους ανακύκλωσης ανάλογα με το είδος τους.
- Οι άχρηστες μπαταρίες τοποθετούνται στον κάδο αφής.
- Δε λερώνουμε τους χώρους στους οποίους ζούμε ή κινούμαστε.
- Δε γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους.
- Προσέχουμε τα δέντρα που έχουμε φυτέψει, δεν τα βλάπτουμε και τα περιποιούμαστε.
- Συμμετέχουμε εθελοντικά σε ομάδες καθαριότητας.
- Φροντίζουμε τα λουλούδια.
- Μαζεύουμε τα πεσμένα φύλλα, για κομποστοποίηση.


2) Ζητήσαμε από το Δήμο Παύλου Μελά να εγκαταστήσει στον αύλειο χώρο κάδους ανακύκλωσης. Το αίτημά μας ήδη ικανοποιήθηκε και πλέον στο Σχολείο υπάρχουν 3 κάδοι ανακύκλωσης ένας για γυαλί, ένας για χαρτί κι ένας για μεταλλικές συσκευασίες.
3) Επίσης, φροντίσαμε να τοποθετήσουμε κάδους για ανακύκλωση φορητών ηλεκτρικών στηλών.
4) Ζητήσαμε από το τμήμα Δασολογίας του Α.Π.Θ. τη συνδρομή του για τη δενδροφύτευση του αύλειου χώρου - τόσο εντός όσο κι εκτός της σχολικής περίφραξης - και ήδη λάβαμε δενδρύλλια και συγκεκριμένα μανόλιες, λεμονοκυπάρισσα, πλατάνια, πικροδάφνες, λέυλαντ, μελικοκκιές, αριζόνες, σφενδάμους,λιγούστρα, κέδρους. Συνολικά φυτεύτηκανπάνω από 100 δενδρύλλια, τοποθετήθηκε περιμετρικά τους πλέγμα γύρω τους, ώστε να είναι προστατευμένα και υπέργειο αυτόματο συστήματος ποτίσματος. Η φροντίδα των δένδρων από τότε είναι συνεχής και αποτελεσματική.
5) Φροντίζουμε να συνδέουμε το Πρόγραμμα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Σχολείου μέσω διαθεματικής προσέγγισης των υπό διαπραγμάτευση θεμάτων: ανακύκλωση, καθαριότητα, δενδροφύτευση, περιβαλλοντική αγωγή και συνείδηση, οικολογικό πρόβλημα, ενέργεια. Τα μαθήματα που εμπλέκονται διαθεματικά είναι κυρίως η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, η Βιολογία, οι Φυσικές Επιστήμες, η Πληροφορική, η Κοινωνιολογία, η Αγγλική Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
6) Επισκεφτήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρυνίτσας, όπου ενημερωθήκαμε για θέματα περιβαλλοντικά, για τις δράσεις του Κέντρου, για τα δένδρα της περιοχής και για την αξία και τις χρήσεις των βοτάνων.


Γ΄ ΣΤΑΔΙΟ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΜΑΣ)
1) Δημιουργήσαμε μια παρουσίαση σε powerpoint των διαφόρων φάσεων εξέλιξης της προσπάθειάς μας, την οποία και σας αποστέλλουμε σε C/D.
2) Σε ειδική εκδήλωση στο αμφιθέατρο του Σχολείου μας, στις 21 Μαΐου, παρουσιάσαμε το έργο μας στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς, στους εκπροσώπους του Δήμου, γενικά στη μικρή τοπική μας κοινωνία.
3) Δημοσιεύσαμε το υλικό της παρουσίασής μας στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας, ώστε να κινητοποιήσουμε άτομα κι έξω απ΄ τον στενό κοινωνικό μας περίγυρο.
Θεωρούμε ότι η προσπάθειά μας είχε αποτελέσματα και δεσμευόμαστε να τη συνεχίσουμε την επόμενη σχολική χρονιά!